””
Meny
Köpvillkor
 

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Wipers.se allmänna villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen.

Säkerhet

Då vi tycker säkerhet och tillförlitlighet är viktigt har vi genomgått en granskning av Handelsbanken Safesale samt Trygg E-handel för att bli godkända och klassificerade. Du kan läsa mer om Safesale / Trygg E-handel genom att klicka på logotyperna nedanför.

Leverans

Beställda varor levereras alltid fraktfritt inom Sverige, oavsett storlek. Vi samarbetar med DHL / Posten. Alla paket hämtas ut på DHL / postens aviserade uthämtningsplats, om inget annat anges. Om det mot förmodan skulle vara några problem med leverans var vänlig kontakta oss, så kontaktar vi DHL / posten.

Leveranstid

Beställningar som är gjorda vardagar före 15.00 packas och skickas från vårt lager samma dag för att finnas tillgänglig för kund vardagen därpå. Riktigt stora beställningar / specialbeställningar kan ta någon dag extra, vilket vi då meddelar kunden om. Om leveransen skulle bli försenad av någon anledning, kontaktar vi kunden och meddelar detta. Kunden har då rätt att häva köpet utan kostnad. Om mot förmodan försenande omständigheter skulle inträffa vid transport med DHL / Posten, är det ingenting Wipers kan påverka.

Montering

Wipers kommer alltid att jobba med att göra det så lätt som möjligt för kunden vid byte. Monteringsanvisningar finns med alla modeller vid leverans. Wipers tar inget ansvar för demontering eller montering, det sker helt och hållet på kundens ansvar. Vi ber er därför noga kontrollera att allt verkar stämma innan ni utför bytet och noggrant läser igenom monteringsanvisningen. Tveka inte att kontakta Wipers kundtjänst vid eventuella funderingar eller problem.

Restnotering

Om någon vara mot förmodan skulle vara felaktigt slut, kontaktar vi dig och meddelar detta. Därefter får du välja om allt ska restnoteras tills dess att komplett leverans kan ske, eller om vi ska skicka det vi har för tillfället och resterande så fort vi fått in det igen. Du har även möjlighet att få pengarna tillbaka på det som är restnoterat.

Ångerrätt

Wipers följer distansavtalslagen som ger kunden rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du erhållit produkterna, när du handlar inom Sverige. Returen kontrolleras och godkänns innan några pengar återbetalas, vi kontaktar kunden om det skulle vara några problem. Varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick för att godkännas. Vid retur betalar kunden själv returportot, om inte annat är överenskommet. För att en retur ska ske så smidigt som möjligt, ber vi dig kontakta kundtjänst och ange ditt kundnummer samt ordernummer före produkterna returneras. Pengarna betalas tillbaka inom 20 dagar.

Kontaktinformation kundtjänst:
kontakt@wipers.se
08 – 557 725 95

Wipers Sweden AB
BOX 240
74625 Bålsta

Information

När du handlar av oss godkänner du även att vi kontaktar dig via de uppgifter som du lämnar till oss. Det kan röra sig om erbjudanden och information via t ex e-post, sms eller vanlig post. Om du önskar att inte få någon information så är det bara att meddela oss om detta.

Rabatter

De rabatter vi erbjuder gäller vid köp över angivet belopp eller enligt aktuell kampanj. Rabatten dras av automatiskt vid rabatt över visst belopp eller efter att du angett aktuell kampanjkod i kundvagnen.

Reklamation

Alla leveranser kontrolleras så att beställningen blir rätt. Om någonting mot förmodan inte skulle vara i rätt skick, ber vi dig kontakta oss snarast så att vi kan rätta till detta så snabbt som möjligt. Detta kostar självklart inget extra för dig. Reklamation som tydligt anknyts till felaktig användning kan vi tyvärr ej godkänna. Vid godkänd reklamation ersätter vi kund för eventuella fraktkostnader som uppkommit i reklamationshanteringen.

Wipers tar inget ansvar för skador på övriga delar vid felaktig användning

Kontakta kundtjänst för att på smidigaste sätt lösa problemet

Transportskador

Alla skador som uppstår i och med transport till kund står Wipers.se för, mot att köparen anmäler skadan inom skälig tid från köptillfället. Anmälan om transportskada som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid vara inom skälig tid. Vid retur från kund till oss, står kunden för alla skador som kan uppstå under transport.

Priser

Alla priser i e-shopen är inklusive moms, om inget annat anges.

Falska beställningar

Alla falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Wipers samarbetar med polisen och lämnar ut all information för att vara behjälplig vid utredningen.

Ej uthämtade varor

Wipers förbehåller sig rätten att fakturera alla kostnader som uppstår i och med att vi får tillbaka paket som inte hämtats ut. Betalning ska vara gjord inom 10 dagar från fakturadatum.

Eventuell tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag.

Wipers följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Personuppgiftspolicy

Vi följer den svenska personuppgiftslagen. Den är till för att ge individen bästa skydd mot hur personuppgifter lagras.

Vi måste enligt denna lag be dig samtycka att vi behandlar och sparar uppgifter om dig i vår databas. Genom köp hos Wipers bekräftar du detta samtycke. Vi sköter alla personuppgifter som du uppger till oss vid köp via en personuppgiftsansvarig.

Som konsument har du rätt att begära ändring, utdrag samt radering av dina egna uppgifter. Informationen kommer användas så att vi vid köp kan fullfölja våra åtaganden gentemot dig som kund.

Personuppgifterna används endast till att sköta vårt arbete / åtagande gentemot dig som kund, vilket innebär att våra samarbetspartners i orderadministrationen:

Faktureringsbolag (Klarna)
Fraktbolag (Posten & DHL)
Betalväxel (Klarna)

Kan ta del av information för att genomföra de moment som krävs för att administrera order.

Vi ger ej ut / säljer uppgifter.

Åldersgräns

Vi kan tyvärr ej godkänna beställningar som är gjorda av personer under 18 år.

Cookies / kakor

Den här webbplatsen använder sig av cookies för att kunna minnas de val du som besökare gör i formulär och liknande. Cookies används även för att föra statistik om hur många besökare webbplatsen har och vart besökarna kommer ifrån. Dessa cookies är harmlösa men om du ändå inte känner dig trygg med detta så kan du via inställningarna i din webbläsare blockera att hemsidor använder sig av dem på just din dator. Vill du läsa mer så rekommenderar vi att ni läser mer på PTS hemsida.

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Wipers skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Wipers förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Wipers rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.