Betalning
Svea Bank AB (publ) (”Svea”) tillhandahåller tjänsten Checkout (”Checkout”) för att förenkla för dig som kund att handla på nätet. Genom att använda Checkout godkänner du Sveas villkor nedan (”Avtalet”) inklusive de särskilda villkor för de olika betalningsalternativen som är länkade under punkt 2 nedan.
BETALNINGSALTERNATIV
För att underlätta för dig som kund godkänner du i förväg de betalningsalternativ som Svea erbjuder. Betalningsalternativ som erbjuds varierar från butik till butik och är även beroende av den kreditprövning som Svea genomför av dig. Betalningsmetoderna är fakturabetalning, kontokredit (delbetalning och flexibel delbetalning), Swish samt kort- eller bankbetalning. Det kostar inget att använda Checkout men eventuella skatter eller avgifter kan tillkomma beroende av det betalsätt du väljer.
Se närmare de särskilda villkoren för fullständig information om:
Betalning via faktura
Allmänna villkor kontokredit
Allmänna villkor leasing
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Läs fullständiga betalningsvillkort här.
Säkerhet
Då vi tycker säkerhet och tillförlitlighet är viktigt har vi genomgått en granskning av Trygg E-handel för att bli godkända och klassificerade. Du kan läsa mer om Trygg E-handel genom att klicka på logotypen.
Leverans
Beställda varor levereras alltid fraktfritt inom Sverige, oavsett storlek. Vi samarbetar med Postnord / DHL. Alla paket hämtas ut på Postnord / DHL aviserade uthämtningsplats, om inget annat anges. Om det mot förmodan skulle vara några problem med leverans var vänlig kontakta oss, så kontaktar vi Postnord / DHL.
Leveranstid
Beställningar som är gjorda vardagar före 15.00 packas och skickas från vårt lager samma dag för att finnas tillgänglig för kund inom 1-2 vardagar (oftast vardagen därpå). Riktigt stora beställningar / specialbeställningar kan ta någon dag extra, vilket vi då meddelar kunden om. Om leveransen skulle bli försenad av någon anledning, kontaktar vi kunden och meddelar detta. Kunden har då rätt att häva köpet utan kostnad. Om mot förmodan försenande omständigheter skulle inträffa vid transport med Postnord / DHL, är det ingenting Wipers kan påverka.
Montering
Wipers kommer alltid att jobba med att göra det så lätt som möjligt för kunden vid byte. Monteringsanvisningar finns med alla modeller vid leverans. Wipers tar inget ansvar för demontering eller montering, det sker helt och hållet på kundens ansvar. Vi ber er därför noga kontrollera att allt verkar stämma innan ni utför bytet och noggrant läser igenom monteringsanvisningen. Tveka inte att kontakta Wipers kundtjänst vid eventuella funderingar eller problem.
Restnotering
Om någon vara mot förmodan skulle vara felaktigt slut, kontaktar vi dig och meddelar detta. Därefter får du välja om allt ska restnoteras tills dess att komplett leverans kan ske, eller om vi ska skicka det vi har för tillfället och resterande så fort vi fått in det igen. Du har även möjlighet att få pengarna tillbaka på det som är restnoterat.
Ångerrätt
Wipers följer distansavtalslagen som ger kunden rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du erhållit produkterna, när du handlar inom Sverige. Returen kontrolleras och godkänns innan några pengar återbetalas, vi kontaktar kunden om det skulle vara några problem. Varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick för att godkännas. Vid retur betalar kunden själv returportot, om inte annat är överenskommet. För att en retur ska ske så smidigt som möjligt, ber vi dig kontakta kundtjänst och ange ditt ordernummer före produkterna returneras. Pengarna betalas tillbaka inom 14 dagar. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalningen tills dess att vi fått tillbaka varan. Det går även bra att fylla i en ångerblankett och skicka in till kundtjänst.
Kontaktinformation kundtjänst:
kontakt@wipers.se
08 – 557 725 95
Wipers Sweden AB
BOX 240
74625 Bålsta
Information
När du handlar av oss godkänner du även att vi kontaktar dig via de uppgifter som du lämnar till oss. Det kan röra sig om erbjudanden och information via t ex e-post, sms eller vanlig post. Om du önskar att inte få någon information så är det bara att meddela oss om detta.
Rabatter
De rabatter vi erbjuder gäller vid köp över angivet belopp eller enligt aktuell kampanj. Rabatten dras av automatiskt vid rabatt över visst belopp eller efter att du angett aktuell kampanjkod i kundvagnen.
Reklamationsrätt
Du som konsumenten kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Det bör ske inom skälig tid från att felet upptäcktes. Två månader anses alltid vara inom skälig tid. Alla leveranser kontrolleras så att beställningen blir rätt. Om någonting mot förmodan inte skulle vara i rätt skick, ber vi dig kontakta oss snarast så att vi kan rätta till detta så snabbt som möjligt. Detta kostar självklart inget extra för dig. Reklamation som tydligt anknyts till felaktig användning kan vi tyvärr ej godkänna. Vid godkänd reklamation ersätter vi kund för eventuella fraktkostnader som uppkommit i reklamationshanteringen. Wipers tar inget ansvar för skador på övriga delar vid felaktig användning. Kontakta kundtjänst för att på smidigaste sätt lösa problemet.
Vi är ett företag baserat i Sverige och säljer endast våra varor inom Sverige. Av den anledningen hänvisar vi vid en tvist i första hand till Allmänna reklamationsnämnden (Box 174, 101 23 Stockholm). Som alternativ finns även Europeiska Kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning.