Torkarblad handlar du enkelt på wipers.se
Meny

Köpvillkor

 

köpvillkor

Betalning

Svea Bank AB (publ) (”Svea”) tillhandahåller tjänsten Checkout (”Checkout”) för att förenkla för dig som kund att handla på nätet. Genom att använda Checkout godkänner du Sveas villkor nedan (”Avtalet”) inklusive de särskilda villkor för de olika betalningsalternativen som är länkade under punkt 2 nedan.

BETALNINGSALTERNATIV

För att underlätta för dig som kund godkänner du i förväg de betalningsalternativ som Svea erbjuder. Betalningsalternativ som erbjuds varierar från butik till butik och är även beroende av den kreditprövning som Svea genomför av dig. Betalningsmetoderna är fakturabetalning, kontokredit (delbetalning och flexibel delbetalning), Swish samt kort- eller bankbetalning. Det kostar inget att använda Checkout men eventuella skatter eller avgifter kan tillkomma beroende av det betalsätt du väljer.

Se närmare de särskilda villkoren för fullständig information om:

Betalning via faktura
Allmänna villkor kontokredit
Allmänna villkor leasing
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Läs fullständiga betalningsvillkort här.

Säkerhet

Då vi tycker säkerhet och tillförlitlighet är viktigt har vi genomgått en granskning av Trygg E-handel för att bli godkända och klassificerade. Du kan läsa mer om Trygg E-handel genom att klicka på logotypen.

Leverans

Beställda varor levereras alltid fraktfritt inom Sverige, oavsett storlek. Vi samarbetar med Postnord / DHL. Alla paket hämtas ut på Postnord / DHL aviserade uthämtningsplats, om inget annat anges. Om det mot förmodan skulle vara några problem med leverans var vänlig kontakta oss, så kontaktar vi Postnord / DHL.

Leveranstid

Beställningar som är gjorda vardagar före 15.00 packas och skickas från vårt lager samma dag för att finnas tillgänglig för kund inom 1-2 vardagar (oftast vardagen därpå). Riktigt stora beställningar / specialbeställningar kan ta någon dag extra, vilket vi då meddelar kunden om. Om leveransen skulle bli försenad av någon anledning, kontaktar vi kunden och meddelar detta. Kunden har då rätt att häva köpet utan kostnad. Om mot förmodan försenande omständigheter skulle inträffa vid transport med Postnord / DHL, är det ingenting Wipers kan påverka.

Montering

Wipers kommer alltid att jobba med att göra det så lätt som möjligt för kunden vid byte. Monteringsanvisningar finns med alla modeller vid leverans. Wipers tar inget ansvar för demontering eller montering, det sker helt och hållet på kundens ansvar. Vi ber er därför noga kontrollera att allt verkar stämma innan ni utför bytet och noggrant läser igenom monteringsanvisningen. Tveka inte att kontakta Wipers kundtjänst vid eventuella funderingar eller problem.

Restnotering

Om någon vara mot förmodan skulle vara felaktigt slut, kontaktar vi dig och meddelar detta. Därefter får du välja om allt ska restnoteras tills dess att komplett leverans kan ske, eller om vi ska skicka det vi har för tillfället och resterande så fort vi fått in det igen. Du har även möjlighet att få pengarna tillbaka på det som är restnoterat.

Ångerrätt

Wipers följer distansavtalslagen som ger kunden rätt att ångra köpet inom 14 dagar från det att du erhållit produkterna, när du handlar inom Sverige. Returen kontrolleras och godkänns innan några pengar återbetalas, vi kontaktar kunden om det skulle vara några problem. Varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick för att godkännas. Vid retur betalar kunden själv returportot, om inte annat är överenskommet. För att en retur ska ske så smidigt som möjligt, ber vi dig kontakta kundtjänst och ange ditt ordernummer före produkterna returneras. Pengarna betalas tillbaka inom 14 dagar. Vi förbehåller oss rätten att avvakta återbetalningen tills dess att vi fått tillbaka varan. Det går även bra att fylla i en ångerblankett och skicka in till kundtjänst.

Kontaktinformation kundtjänst:
kontakt@wipers.se
08 – 557 725 95

Wipers Sweden AB
BOX 240
74625 Bålsta

Information

När du handlar av oss godkänner du även att vi kontaktar dig via de uppgifter som du lämnar till oss. Det kan röra sig om erbjudanden och information via t ex e-post, sms eller vanlig post. Om du önskar att inte få någon information så är det bara att meddela oss om detta.

Rabatter

De rabatter vi erbjuder gäller vid köp över angivet belopp eller enligt aktuell kampanj. Rabatten dras av automatiskt vid rabatt över visst belopp eller efter att du angett aktuell kampanjkod i kundvagnen.

Reklamationsrätt

Du som konsumenten kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Det bör ske inom skälig tid från att felet upptäcktes. Två månader anses alltid vara inom skälig tid. Alla leveranser kontrolleras så att beställningen blir rätt. Om någonting mot förmodan inte skulle vara i rätt skick, ber vi dig kontakta oss snarast så att vi kan rätta till detta så snabbt som möjligt. Detta kostar självklart inget extra för dig. Reklamation som tydligt anknyts till felaktig användning kan vi tyvärr ej godkänna. Vid godkänd reklamation ersätter vi kund för eventuella fraktkostnader som uppkommit i reklamationshanteringen. Wipers tar inget ansvar för skador på övriga delar vid felaktig användning. Kontakta kundtjänst för att på smidigaste sätt lösa problemet.

Vi är ett företag baserat i Sverige och säljer endast våra varor inom Sverige. Av den anledningen hänvisar vi vid en tvist i första hand till Allmänna reklamationsnämnden (Box 174, 101 23 Stockholm). Som alternativ finns även Europeiska Kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning.

Transportskador

Alla skador som uppstår i och med transport till kund står Wipers.se för, mot att köparen anmäler skadan inom skälig tid från köptillfället. Anmälan om transportskada som sker inom 2 månader från köptillfället anses alltid vara inom skälig tid. Vid retur från kund till oss, står kunden för alla skador som kan uppstå under transport.

Priser

Alla priser i e-shopen är inklusive moms, om inget annat anges.

Falska beställningar

Alla falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Wipers samarbetar med polisen och lämnar ut all information för att vara behjälplig vid utredningen.

Ej uthämtade varor

Wipers förbehåller sig rätten att fakturera alla kostnader som uppstår i och med att vi får tillbaka paket som inte hämtats ut. Betalning ska vara gjord inom 10 dagar från fakturadatum.

Eventuell tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag.
Wipers följer allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Personuppgiftspolicy / Integritetspolicy

Denna policy gäller för behandling av personuppgifter som Wipers.se samlar in om dig. Den kan komma exempelvis via våra webbplatser (inkluderat sociala nätverk som tillhör tredje part), elektronisk post, sms, telefon, butik, registreringsblanketter, i övriga kontakter med oss, kameraövervakning, från tredje part och från allmänt tillgänglig information.

Vi värnar om din personliga integritet. Denna policy reglerar hur vi samlar in, använder och skyddar uppgifter om dig och hur du kan tillvarata dina rättigheter. Vänligen kontakta oss om du har frågor eller synpunkter avseende denna personuppgiftspolicy.

Med hänvisning till lag avser vi nedan Dataskyddsförordningen (eng. General Data Protection Regulation, GDPR) och annan gällande svensk dataskyddslagstiftning.

Personuppgiftsansvarig är Wipers Sweden AB

Wipers rättsliga grund till att samla in dessa personuppgifter är berättigat intresse av ovannämnda personuppgiftsbehandling och de samlas in för att kunna erbjuda dig en bättre köp- och kundupplevelse samt för att ge dig personligt anpassade erbjudanden och annan relevant information.

I enlighet med lag har du rätt att begära ut information om personuppgifter vi har om dig efter att du har identifierat dig och tydligt angett vilken information du önskar ta del av. En sådan begäran ska vara skriftlig och egenhändigt undertecknad och skickas till vår kundsupport. Vi kommer snarast möjligt och inom en månad bemöta din begäran.

Om du anser att uppgifterna om dig är inkorrekta eller ofullständiga har du på sätt och begränsat till vad som föreskrivs i lag rätt att vända dig till oss med en begäran om rättelse. Vi kommer att korrigera eller uppdatera uppgifterna om dig så snabbt det är rimligt möjligt.

Du har också på sätt föreskrivs i lag rätt att begära att få uppgifterna om dig borttagna eller begära att vi begränsar behandlingen av dina personuppgifter samt att återkalla eventuella samtycken. Du har också på sätt föreskrivs i lag rätt att få överfört (porterat) de personuppgifter du lämnat till oss.

Dina personuppgifter får inte behandlas för direktmarknadsföring om du invänder mot sådan behandling. Invänder du mot vår direktmarknadsföring kommer vi att sluta med alla former av utskick till dig.

Åldersgräns

Vi kan tyvärr ej godkänna beställningar som är gjorda av personer under 18 år.

Cookies / kakor

Kakor, eller cookies, är små datafiler som lagras i din dator eller smartphone och fungerar ungefär som ett minne för webbläsaren. De kopplar ihop din webbläsare med vår sajt, så att vi till exempel vet vilken kund och kundvagn som hör ihop, eller hur många som besökt vår sajt – väldigt praktiskt.

För att kunna checka ut din kundvagn (med varorna du vill köpa) i kassan måste din webbläsare även stödja och ha aktiverat SSL-stöd som är ett protokoll för att kryptera informationen som skickas.

Vi använder loggstatistik vilket innebär att ett system samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare en webbplats har haft och vart dessa besökare kommer ifrån. Vi använder denna statistik för att optimera webbplatsen och dess funktioner.

När du besöker Wipers.se kan även digitala annonsnätverk som vi samarbetar med placera anonyma cookies som stöd för att visa annonser med riktade marknadsföringsbudskap baserat på besöksbeteende. Informationen innehåller inga personliga uppgifter.

Ångrar du att du tackade ja till kakorna innan? Du har alltid möjlighet att ändra inställningar och ta bort cookies från din dator eller smartphone. Det kan till exempel göras på följande sätt: I Chrome raderas kakor under menyn "Inställningar" -> "Rensa webbinformation", där du kryssar i "Cookies och annan webbplatsdata".

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Wipers skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Wipers förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Wipers rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.